Saturday, February 14, 2009

V.A. - Love is All (Compiled by J.Sigal 1999)

Posted by Dimitris Sigalos


Είναι πολύ δύσκολο να πεις τίποτα παραπέρα απ’ αυτόν τον τίτλο που δρα καταλυτικά σαν μπάρα φραγής για κάθε επί πλέον λέξη που θα σκεφτείς.
Τρεις λέξεις που περιγράφουν την πεμπτουσία της ύπαρξής μας.
Τρεις λέξεις που τις περισσότερες φορές μέσα στη φρίκη της καθημερινότητας μας διαφεύγουν.
Ας κάνουμε μια βουτιά στο μέσα μας που για έναν ανεξήγητο λόγο το έχουμε χρόνια απείραχτο.
Ας διεγείρουμε την ύπαρξή μας για να την κρατήσουμε ζωντανή απ’ το σκοτάδι που καιροφυλακτεί ύπουλα.
Ας γίνουμε «Αιχμάλωτοι Του Φωτός» για να θυμηθώ και τα λόγια του ποιητή.
Θεωρώ ότι είναι κάτι που το χρωστάμε στον εαυτό μας, γιατί η ζωή είναι θείο δώρο και όχι κάτι το οποίο πρέπει να μένει αδρανές γιατί έτσι μας βολεύει.
Προκαλέστε τον ευατό σας για τα πιο τρελλά παιχνίδια αγάπης...’cause LOVE IS ALL and nothing more.

Αφιερωμένο σε σένα που θα προκαλέσεις το εαυτό σου για αγάπη,
γιατί LOVE IS ALL.


THE TRACKLISTING:
01. ROBERT PLANT: BIG LOG
Φωνή μοναδική, ερμηνεία ανυπέρβλητη. Όταν ο Robert Plant αρπάζει το μικρόφωνο να τραγουδήσει μπαλάντες αγάπης, μένεις ακίνητος και προσηλώνεσαι στο τραγούδι. Χαλαρώνεις στον αναπαυτικό καναπέ σου ρουφώντας το ποτό σου μεθώντας περισσότερο με τη μουσική παρά με το οινόπνευμα καθώς αυτή χαϊδεύει τα ευαίσθητα ακουστικά σου βάθη φέρνοντας μελαγχολικά φθινοπωρινά απογεύματα εκεί που τελειώνει το βλέμμα σου, στο βάθος του απέραντου και καμιά φορά θολού ορίζοντα.

02. YANNI: LOVE IS ALL
Καλά ο Γιάννης χρόνια τώρα μας συντροφεύει με τις μουσικές πανδαισίες του. Εσύ κοριτσάκι μου από που ξεφύτρωσες μ’ αυτή τη φωνάρα και ήρθες κατά πάνω μας ισοπεδώνοντάς μας και διαλύοντας κάθε περιθώριο αντίδρασής μας. Vann Johnson μωρό μου νομίζω ότι σε βλέπω εκεί που δώσατε τη συναυλία στην Απαγορευμένη Πόλη της μακρινής Κίνας πάνω σε μια κατακόκκινη από τα φώτα σκηνή με φόντο τον φοβερό ναό, να σχίζεις τον αέρα και να φέρνεις τη μουσική στ’ αυτιά μας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, χωρίς αυτή ν’ αλλοιώνεται στο παραμικρό ούτε από την απόσταση ούτε από τον χρόνο, γιατί ο χρόνος και η απόσταση σέβονται την αγάπη γιατί η αγάπη είναι τα πάντα μωρό μου.

03. DIONNE WARWICK: HEARTBREAKER
Η μεγάλη κυρία τραγουδάει για σένα που σπάς καρδιές στο πέρασμά σου στο κοίταγμά σου και στο άγγιγμά σου. Κι η μουσική ρέει άφθονη σαν χείμαρρος ζωντανού καθαρού αναζωογονητικού νερού πάνω στη σάρκα και το πνεύμα μας. Νομίζω Dionne ότι ταξιδεύω με πολλά χιλιόμετρα και το τραγούδι σου μ’ έχει πάρει στο κατόπι για κάποιον ανεξήγητο λόγο σαν να μη θέλει να μ’ αφήσει να ησυχάσω.

04. YOUSSOU N’DOUR - NENEH CHERRY: 7 SECONDS
Μη με κοιτάς από μακριά
Μη κοιτάς το χαμόγελό μου
Και σκέψου ότι δεν ξέρω
Τι υπάρχει κάτω μου και πίσω μου
Δεν θέλω να με κοιτάς και να σκέφτεσαι
Ότι είναι μέσα σου είναι μέσα μου
Ότι είναι μέσα μου είναι για να τους βοηθήσει...

Youssou N’ Dour ακούγεσαι σαν αρχιερέας του μεγάλου ναού της πίστης για την ισότητα των ανθρώπων, με μια ιέρεια που τα βγάζει τέλεια πέρα μαζί σου Neneh Cherry. Τις ευλογίες σας παιδιά σε μας τους αδαείς που καμιά φορά μας ενοχλεί το χρώμα του διπλανού μας.

05. LL COOL J: MALLIKA
Η ψυχή μου σ’ έχει χάσει
Δεν σε ξαναείδα κι είναι κάτι που μοιάζει με αιώνες
Είμαι τόσο παγωμένος
Και παρότι ξέρω ότι είσαι ασφαλής στον παράδεισο
Και πάλι δεν μπορώ να βοηθήσω αλλά ανησυχώ
Δίνω τα πάντα για να είσαι ασφαλής...

Dear Mallika...Τι μπορεί να μούχεις κάνει κορίτσι μου στη ζωή μου και να σου γράφω τέτοια τραγούδια. Η πανδαισία της μουσικής, η δύναμη του στίχου, η χορωδία των αγγέλων. Σκύβω το κεφάλι και σε νοιώθω μέσα μου μωρό μου. Dear Mallika...Νομίζω πως έφυγα για πάντα από τη γη...

06. LOONA: HIJO DE LA LUNA
Μπροστά σ’ ένα Αυγουστιάτικο φεγγάρι μια φωτεινή νύχτα, είμαστε ξαπλωμένοι σε μια ολόλευκη αμμουδιά και μου τραγουδάς για την ηχώ του φεγγαριού που μέχρι τότε ποτέ μου δεν είχα ακούσει. Κι εκείνη η ορχήστρα με τα άπειρα βιολιά να σκίζει τη σιγαλιά της νύχτας απογειώνοντάς μας στον ουράνιο θόλο. Αλήθεια έχετε ακούσει την ηχώ του φεγγαριού όταν πέφτει ;

07. ENIGMA: PRINCIPLES OF LUST
Νομίζω πως περπατώ στο καλντερίμι ενός Μοναστηριού περιβεβλημένος το ράσσο των μοναχών, κατευθυνόμενος στο μεγάλο ναό του εξαγνισμού των πόθων. Πίσω μου ακούγονται οι Γρηγοριανές χορωδίες σαν ο μόνος σύνδεσμος με το θεό. Για να εξαγνίσεις τον πόθο πρέπει να ξέρεις τις βασικές αρχές του. Σ’ ένα τέτοιο τόπο σίγουρα θα μάθεις, μακριά από τη γήινη πραγματικότητα.

08. BAZ LUHRMANN: THE SUNSCREEN SONG
Τον Baz τον αγαπάω γιατί είναι ο χαμένος μου καθηγητής απ’ το γυμνάσιο που ακόμα ψάχνω να τον βρω. Ο Baz με βρήκε ξαφνικά στο σταθμό την ώρα που διάλεγα μουσική για τους ανθρώπους και άρχισε έτσι όμορφα και ήρεμα να μου δίνει τις συμβουλές του. Συμβουλές βγαλμένες από την πείρα της ζωής του αλλά κι απ’ την καρδιά του. Δάσκαλε ρουφάω αυτά που λες και θα προσπαθήσω να τα κάνω πράξη στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Εσείς ;

09. TONI BRAXTON: ANOTHER SAD LOVE SONG
Τα τραγούδια του έρωτα δεν είναι πάντα χαρμόσυνα. Είναι πολλές οι φορές που κρύβουν μια μελαγχολία που μας οδηγεί να περπατήσουμε μόνοι μας στο πάρκο με τα ξερά φύλλα ολόγυρα και τον απόηχο των στίχων τους στ’ αυτιά μας. Η Toni εδώ αισθάνεται ότι πρέπει να μας πει ένα τέτοιο τραγούδι. Το λέει τέλεια κι εγώ λέω να πάω μια βόλτα στο πάρκο...Θάρθετε ;

10. PRINCE: NOTHING COMPARES 2 YOU
Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με σένα μωρό μου. Ο Πρίγκιπας είναι πάνω στη σκηνή και τραγουδάει για σένα κι ’γω από κάτω χειροκροτώ σαν τρελός μέσα στο πλήθος και ψάχνω μάταια να σε βρω. Γιατί άραγε ; Γιατί είσαι γυναίκα. Τι είναι γυναίκα ;

11. VAYA CON DIOS: WHAT’S A WOMAN?
Τι είναι μια γυναίκα δίχως τον άντρα ; Τι είναι ένας άντρας δίχως γυναίκα ; Τίποτα Dani, τίποτα. Μια ελεγεία για τη σχέση των δύο φύλλων. Μια καταπληκτική ερμηνεία από την ανυπέρβλητη φωνή της Dani Klein και των Vaya Con Dios που ακούγεται για να μας θυμίζει ότι οι δυό μας είμαστε πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη κι ότι ο ένας χωρίς τον άλλο είμαστε τίποτα. Καταλάβατε κοινοί θνητοί εγωϊστές μου ;

12. CHER LOVE HURTS
Η Cher πέρα απ’ όλα τ’ άλλα είναι μια καταπληκτική φωνή. Δεν μπορείς να ερμηνεύσεις έτσι εύκολα Nazareth και ιδιαίτερα τη φωνή του Dan McCafferty. Love Hurts και τι να πούμε...Και κόβει και ματώνει και τραυματίζει. Συμβουλές δεν υπάρχουν ούτε πρέπει να δίνονται, γιατί αυτοί που δίνουν συμβουλές γίνονται κοινωνοί αντίθετων εμπειριών. Ίσως όμως να είναι αυτή η ίδια η επικινδυνότητα της που μας οδηγεί στα δίχτυα της.

13. GARY BROOKER: GIVE ME SOMETHING TO REMEMBER YOU BY
Τέτοια κομμάτια δεν γράφονται πολλά μέσα στην εκατονταετία. Τέτοιος λυρισμός, τέτοια αρμονία, τέτοια παράκληση δεν νομίζω να έχει ξαναγραφτεί ποτέ στην ιστορία της μουσικής.
Δώσε μου κάτι για να σε θυμάμαι μωρό μου
Όπως ένα φιλί μέσα στην παγερή νύχτα...

Ο Garry έχει φωνή που την ξεχρίζεις από χιλιόμετρα, εξάλλου έχει γράψει τη δικιά του ιστορία με τους Procol Harum. Είναι ένας gentleman πίσω από το πελώριο πιάνο του, την παρακαλάει να του δώσει κάτι για να την θυμάται. Εσύ κούκλα όμως γιατί είσαι τόσο σκληρή ;

14. PASSENGERS – LUCIANO PAVAROTTI: MISS SARAJEVO
Όταν ακούς κομμάτια τέτοια, όταν βλέπεις μουσικές διάνοιες όπως οι Passengers και ο Pavarotti να είναι μαζί και να τραγουδούν για τους ανθρώπους που τους αφάνισε ο πόλεμος, πρέπει να σηκώνεσαι στα δυό πόδια σου και να σκύβεις ευλαβικά το κεφάλι αποτώντας φόρο τιμής στους συνανθρώπους μας που τόσο σκληρά και απροκάλυπτα κάποιοι άλλοι φρόντισαν να τους οδηγήσουν στο θάνατο. Ακούσατε πως ταιριάζουν οι δυό φωνές του ρόκερ Bono και του κλασικού Pavarotti όταν τραγουδούν για τον ίδιο σκοπό ;

15. WATERBOYS: TRUMPETS
Νοιώθω την αγάπη σου σαν τον ήχο των αυλών
Η ζωή σου είναι ένα πελώριο βουνό
Και η καρδιά σου σαν ναός
Με τεράστιες ανοικτές πόρτες
Το να είμαι μαζί σου
Είναι σαν να ζω το καλύτερο όνειρο...
Η ζωή σου είναι σαν ωκεανός
Θέλω να βουτήξω ολόγυμνος μέσα του
Να χαθώ μέσα στα βάθη του...
Θέλω να είμαι μαζί σου
Όταν είμαι μαζί σου
Είναι σαν να είμαι εσύ...

Δεν νομίζω να χρειάζεται να πω τίποτε άλλο, η ερμηνεία του Mike Scott, τόσο στη φωνή όσο και στο πιάνο, είναι μοναδική. Όσο για τον στίχο... Ε !!! Αυτόν τον αφήνω στην κρίση σας.

16. BLUE OYSTER CULT: LAST DAYS OF MAY
Δεν ξέρω…Κάθε φορά που κλείνω μια συλλογή με πιάνει μια μελαγχολία σαν να μη θέλω να κλείσει ακόμα, σαν να θέλω να βάλω κι άλλα τραγούδια, με πιάνει κάτι σαν το συναίσθημα της άνοιξης που τελειώνει και δεν θέλω να τελειώσει, κάτι σαν τις τελευταίες μέρες του Μάη. Ακούω τις κιθάρες των Blue Oyster Cult να μ’ αποχαιρετούν σκληρά αλλά και μελωδικά μαζί. Έχω την εντύπωση ότι θα τα ξαναπούμε σύντομα....


My Link1

My Link2

No comments:

Post a Comment